وبلاگ ارومیه نیوز به سایت خبری تبدیل شد

شما می توانید اخبار ارومیه نیوز را از آدرس www.urmienews.com دنبال کنید.

=


دامنه .ir ارومیه نیوز در مرحله نامه نگاری است

با عرض سلام خدمت تمامی بینندگان این وبلاگ:

"با توجه به استقبال شما بینندگان محترم" این وبلاگ در نظر دارد این وبلاگ خبری را در آینده ای نزدیک به سایت خبری تبدیل کند لذا برای رسیدن این خواسته مراحلی تحت عنوان نامه نگاری برای ثبت دامنه .ir الزامی است.

این مطلب در راستای کامنت های شما عزیزان فعال شد که اکثرا بر ادامه این وبلاگ تاکید داشتید ولی بنده سعی در ارتقاء سطح اطلاع رسانی فضای سایبری استان دارم تا با فرهنگ سازی این روش تمامی دوستانم در امر وبلاگ نویسی، وبلاگ خود را به یک سایت معتبر خبری تبدیل کنند.

خبر اجلاس// اجلاس سه جانبه بنیانی برای توسعه همکاریهای منطقه ای است

ارومیه نیوز: وزیر امور خارجه ایران اجلاس سه جانبه وزرای خارجه سه کشور را بنیانی برای توسعه همکاریهای منطقهای دانست.

علی اکبر صالحی بعد از ظهر شنبه در نشست رسمی اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در ارومیه، افزود:  همکاریهای سه جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان نه تنها به نفع سه کشور که به نفع کل منطقه بوده و می تواند بنیانی مناسب برای توسعه همکاریها و ارتباطات با دیگر کشورهای منطقه را فراهم کرده و در خدمت صلح و ثبات منطقه ای باشد.

وی با اشاره به اینکه سه کشور بر لزوم حل صلح آمیز و عادلانه مناقشات منطقه ای تاکید دارند، بیان داشت: توسعه ارتباطات و همکاریهای اقتصادی در منطقه، می تواند به برقراری صلح و ثبات در منطقه کمک کند.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه همچنین سه کشور در سازمانهای منطقه ای و بین المللی نظیر سازمان کنفرانس اسلامی، سازمان ملل و سازمان اکو همکاریهای خوبی دارند، ادامه داد: این همکاریها می تواند بستر سیاسی سیاسی همکاریهای سه جانبه را تقویت کند.

وی از ایجاد چارچوب جدیدی برای همکاریهای سه جانبه خبر داد و افزود: سه کشور در راستای تقویت رشد و توسعه اقتصادی و ارتقای سطح رفاه مردمشان می توانند طرحهای همکاری مشترکی در حوزه های مختلف فرهنگ، تجارت، صنعت، سرمایه گذاری، حمل و نقل، ارتباطات، دانش و فناوری و گردشگری تعریف و اجرا کنند.

صالحی ضمن تقدیر از حضور وزرای امور خارجه ایران و ترکیه در استان تاریخی آذربایجان غربی بعنوان میزبان اولین اجلاس سه جانبه وزرای کشورها، افزود: گردهمایی وزرای امور خارجه سه کشور دوست و برادر در ارومیه که هم با ترکیه و هم با آذربایجان همرز است البته معنادار بوده و آنچه ما را در این جا گرد هم آورده نه تنها گذشته ما بلکه آینده ما نیز هست.

وی با بیان اینکه ما تاریخی مشترک و پرافتخار داشته و به اعتبار پیوندهای محکم تاریخی و معنوی و میراث مشترک فرهنگگی و تمدنی بعنوان یک سرمایه گرانسنگ، ما را شایسته آینده اپرافتخارتر از دیروزمان می کند، گفت: جهان امروز چنان است که نیل به این آینده پر افتخار از طریق همکاری و تشریک مساعی ملتها و دولتها با یکدیگر میسر است.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه پیشینیان ما چنان زیسته اند که این همدلی و همکاری را برای ما آسان و راحت تر کرده اند، اظهار داشت: مردم سه کشور در یک جهان واحد فرهنگی زیست کرده که ریشه ها و ساقه های تناور و پر ثمر آن از دین و جهان بینی واحد و اندیشه ها، احساسات، اخلاقیات و ذهن و زبان بزرگانی چون حافظ، سعدی، نظامی و مولانا و دیگر بزرگان ادب و عرفان سیراب می شود.

صالحی با اشاره به اینکه اگر ما بتوانیم در جهان امروز نیز آن جهان و سپر واحد فرهنگی را تداوم بخشیم، در آن صورت تاریخ خود را تداوم بخشیده ایم و میراث داران خوبی برای بزرگان تاریخی خود بوده ایم، ادامه داد: در این صورت می توانیم با اطمینان به استحکام هویت و بنیانهای ملی و معنوی خود گامهای استوارتری به سوی بازتولید تمدن مشترک، نیل به اهداف بزرگتر و رویارویی با چالشهای فرارو و نیز افزایش رفاه و آسایش، همدلی و همبستگی برداریم.

این مقام مسئول گفت: تجمیع اراده سه جانبه ای که می خواهد این فرصت را در یابد و با همفکری و همکاری در حوزه های مختلف و متنوع و در سطوح مختلف دو جانبه، سه جانبه، منطقه ای و بین المللی شرایط را برای تحقق آنها محیا تر کند.

صالحی با اشاره به اینکه پیشرفت، توسعه، ثبات و امنیت هر کدام از کشورهای منطقه متاثر از وضعیت سایر کشورهای منطقه است، بیان داشت: مسائلی چون توسعه پایدار و صلح و ثبات پایدار در منطقه نه قابل تفکیک از یکدیگر بوده و نه قابل تجزیه است.

با عرض سلام بر شما بیننده عزیز:

ضمن تبریک سال نو. سایت خبری ارومیه نیوز در حال تغییر و تحوالات ۹۰ می باشد لذا در صورت مشاهده هر گونه اشکالی در قالب و طرح و ... از جمله این تغییرات بدانید.

                                   با تشکر مدیریت سایت خبری ارومیه نیوز

مسئول روابط عمومي و امور بين الملل استاندار منصوب شد

ارومیه نیوز// با حکم استاندار آذربایجان غربی " علی اصغر شادجو " به سمت سرپرست اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی منصوب شد.

در حکم صادره از سوی جلال زاده آمده است:

با عنایت به سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی در عرصه امور فرهنگی و خبری، به موجب این حکم به سمت سرپرست اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی منصوب می شوید.

روابط عمومی در عصر ارتباطات نقش پر اهمیت و موثری در شکل گیری افکار عمومی داشته و برای موفقیت در این مهم بهره گیری از علوم و فنون نوین و داشتن دانش های مرتبط به تعالی دست آوردهای آن خواهد افزود.

استانداری به عنوان نماینده عالی دولت در استان و آیینه اقدامات دستگاه ها دولتی در منظر افکار عمومی جامعه قرار داشته و گزارش های خروجی از آن مورد قضاوت منابع مختلف قرار می گیرد، لذا شفافیت و دقت در نحوه انعکاس اخبار و رویدادها می تواند تاثیر مستقیمی در قضاوت مردم از عملکرد استانی و ملی دولت و نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

امید است با بهره گیری از تجارب ارزنده و توان کارشناسان خبره در هدایت صحیح و اصولی برنامه ها و مناسبت های گوناگون و حفظ شان و جایگاه استانداری و انعکاس شایسته اخبار موفق و موید باشید.

ارومیه نیوز برای این مدیر توانمند آرزوی توفیق داشته و امیدواریم در راستای اهداف انقلاب اسلامی برای استان و عرصه روابط بین المللی گام های مهمی برگزیند.

واریز مرحله سوم یارانه نقدی

ارومیه نیوز// مرحله سوم یارانه نقدی در هفته پایانی فروردین ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

براساس برنامه ریزیهای انجام شده در دولت، مرحله سوم یارانه نقدی قرار است در هفته پایانی فروردین ماه - احتمالا 28 فروردین ماه - به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

در این مرحله، مقرر شده است یارانه نقدی مشمول جدید نیز به حساب آنان واریز شود، ضمن اینکه یارانه نقدی خانوارهایی که تازه صاحب فرزند شده‌اند، در این دوره پرداخت یارانه نقدی اعمال می‌شود. 

در حال حاضر یارانه نقدی به ازای هر نفر 89 هزار تومان برای مدت دو ماه است که بنا به گفته مسئولان، این مبلغ در سال 90 نیز بدون تغییر خواهد بود.

خبر فوری//یک اتوبوس راهیان نور دچار سانحه شد

Urgent News// A bus of light path was crashed

ارومیه نیوز// یک اتوبوس در قالب راهیان نور که در عید نوروز به بازدید از مناطق حماسی هشت سال دفاع مقدس می رفت در راه دچار سانحه شد.

 

یک مسئول آگاه در گفتگو با ارومیه نیوز افزود: این اتوبوس از کاروان اعزامی استان کرمانشاه بود که متاسفانه دچار این سانحه شد.

وی گفت: علت اصلی این سانحه به طور قاطع مشخص نشده و به گفته ماموران راهنمایی و رانندگی داشتن سرعت غیر مجار راننده اتوبوس می تواند دلیل بروز این سانحه باشند.

این مقام مسئول همچنین گفت: در این سانحه متاسفانه نه تن از زائرین جان خود را از دست داده اند.

اخبار این سانح پس از تکمیل شدن در این سایت خبری منتشر خواهد شد.

ارومیه نیوز برای خانواده های جانباختگان این سانحه مسئلت صبر از خداوند منان دارد.

.................

کشته شدن 11 دانشجو در اردوی راهیان نور بر اثر تصادف
این هم یک خبری بود که خبرگزاری مهر در اولین روز ۹۰ منتشر کرده بود که  کشته شدن 11 دانشجو و زخمی شدن 38 نفر از مسافران یکی از اردوهای راهیان نور در جریان یک تصادف شدید خبر داده و گفته بود: این واقعه در استان کرمان و بر اثر خطای راننده اتوبوس رخ داده است.

900 محل آذربايجان غربي از طريق پاس پياده نيروي انتظامي زير پوشش مي‌رود

 900    local of West Azerbaijan through foot pass goes under police cover

اروميه نيوز// فرمانده انتظامي آذربايجان غربي گفت: در ايام نوروز 900 محل از طريق پاس پياده نيروي انتظامي آذربايجان غربي زير پوشش مي‌رود.

 

محمدعلي نصرتي در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اولويت‌هاي نيروي انتظامي استان در ايام نوروز، اظهار داشت: در ايام نوروز تلاش شده تعداد گشت‌هاي خودرويي و موتور سيكلت را افزايش دهيم و براي اين منظور 440 گشت خودرويي و 170 گشت موتورسيكلت در سطح استان اقدام به فعاليت خواهند كرد.

(ادامه در ادامه مطلب)

ادامه نوشته

قاضی پور: "من ارومیه را فعلاً نفروخته ام"

Gazi poor: "I've don’t sold Urmia presently"

ارومیه نیوز// نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ارومیه منخب شهرهای دیگر کشور است و من از مردم ارومیه هستم و مانند دیگران ارومیه را نمی فروشم و فعلا خدا را شکر نفروخته ام.

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگاران افزود: "اگر ده نماینده به سخن خود ارزش دهند و امضاء پس نگیرند ، مجلس آباد می شود و من از جمله آنهایی هستم که هیچوقت امضاء پس نگرفته و پس نمی گیرم."

وی گفت: آذربایجان غربی استانی غریب است و باید به حق و حقوق خود برسد و هدف ما نیز همین است و با توجه به این موضوع جایگاه نمایندگان ارومیه در مجلس مشخص است.

وی افزود: در طول سه سال نماینده بودنم از تمامی مسائل و مشکلات قشر مردمی بویژه در زمینه اشتغال اقدامات ویژه ای داشته ام چراکه به عقیده من، داشتن بیمه، داشتن حقوق ثابت 12 ماهه  و مستمر و برخورداری از تمام مزایای جمهوری اسلامی ایران در بخش کار، سه اصل اشتغال است.

قاضی پور با بیان اینکه 99 درصد فساد از نبود کار است افزود: اگر بتوانیم اشتغال را در جامعه حل کنیم 99 درصد فساد اخلاقی و اجتماعی را کاهش داده ایم چراکه فساد از روی بیکاری است.

نماینده مردم ارومیه همچنین به فقر در جامعه اشاره کرد و گفت: فقر هر کجا باشد بی ایمانی، فساد و وطن فروشی را هم به دنبال دارد پس باید فقر را ریشه کنیم تا ایرانی سرفراز با فرهنگی غنی اسلامی داشته باشیم.

قاضی پور در ادامه تصریح کرد: منظورم از فقر محتاج مالی است نه فقری که برای حیوانات خانگی خود غذای عالی ندارد.

وی همچنین به سیستم های یانکی استان اشاره کرد و افزود: سیستم بانکی آذربایجان غربی نسبت به کل کشور سالم تر است و این برایم ثابت شده است.

قاضی پور تصریح کرد: "یک وام آذربایجان غریب برابر تسهیلات  یک شعبه بانک ملی در تهران نمی شود که این به وضوح نشان از غریبی استان است.

وی در ادامه تیتر وار گفت: "سال 90 را برای ارومیه کار خواهم کرد."

همچنین با اشاره به مذهبی بودن شهرستان ارومیه گفت: مردم ارومیه مردمی خونگرم و مذهبی هستند و این از وجود تنها یک هزار 700 هیئت عزاداری حسینی پیداست.

(۲۵/۱۲/۸۹     ۲۳:۵۷)

...........................................................................................

توزیع اقلام مورد نیاز شب عید در آذربایجان غربی آغاز شد

Distribution of needed items eve began in Western Azerbaijan

ارومیه نیوز//  پرتقال 1000 تومان، سیب 1400 تومان، مرغ  منجمد 2950 تومان، گوشت منجمد برزیلی 6500 و تخم مرغ 1950 تومان اعلام شد.

 Urmia News / / RS 1000 Orange, apple RS 1400, RS     2950 frozen chicken, frozen meat and eggs BR 6500  RS 1950 was announced.

 

با آغاز این طرح، پرتقال، سیب، گوشت منجمد مرغ، گوشت منجمد بزیلی و تخم مرغ از جمله اقلامی خواهد بود که به صورت عمومی توزیع خواهد شد.

در این آئین که جمعی از مدیران و کارشناسان اقتصادی استان حضور داشتند، رئیس سازمان بارزگانی استان آذربایجان غربی گفت: نوزیع این اقلام در بیش از 220 مرکز توزیعی در سطح استان صورت می گیرد.

جعفرصادق اسکندری افزود: در این مراکز قیمت پرتقال توزیعی ده هزار ریال و نرخ سیب توزیعی نیز 12 هزار تا 14هزار ریال خواهد بود.

وی گفت: گوشت منجمد با نرخ 65 هزار ریال و مرغ منجمد نیز با قیمت 28 هزار 500 ریال تا 29 هزار 500 ریال به همراه تخم مرغ با نرخ 19 هزار و 500 ریال توزیع می شود.

پر درآمدترين مدير صنعت خودروسازي جهان كيست؟

who high income filled manager automotive industry  in the world?

                    

ارومیه نیوز// مطمئن باشید ارومیه ای نیست، حتی ایرانی ام نیست این فرد معروف مديرعامل شركت خودروسازي فولكس‌واگن آلمان است که به عنوان پردرآمدترين مدير صنعت خودروسازي جهان معرفي شد.

Urmia News / / Urmia is not sure, not even the person I've known Iranian President is Germany's Volkswagen Automotive Company as a director Prdramdtryn was introduced to the world automotive industry.

مارتين وينتركورن در سال گذشته ميلادي نه ميليون دلار درآمد داشت و امسال نيز پيش‌بيني مي‌شود درآمدش با افزايش مواجه شود.

 اين در حالي است كه تا پيش از اين ديتر زيچ، مديرعامل شركت خودروسازي دايملر آلمان به عنوان پردرآمدترين مدير صنعت خودروسازي جهان به حساب مي‌آمد.

 مديرعامل فولكس‌واگن همچنين معادل 41 درصد كل درآمدش نيز پاداش دريافت كرده و به اين ترتيب كل دريافتي او در سال گذشته ميلادي به حدود 12 ميليون دلار رسيد.

..........................................................................................................

کارمندان سیگاری به گوش باشند!؟

Employees are smokers to listen?!

                               

ارومیه نیوز// استعمال دخانیات در نهادهای دولتی برای کارمندان از این پس کسر حقوق و توبیخ کاری به دنبال خواهد داشت.

Urmia News / / smoking in state institutions after deductions for employees of the rights and something needs to be rebuked.

بالاخره پس از مدتها تذكرات پزشكي مبني بر عدم استعمال دخانيات در محيط هاي عمومي، دولت مجبور شد كاركنان سيگاري را حسب قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات، مجازات نمايد.

یک مسئول آگاه در گفتگو با "ارومیه نیوز" افزود: استعمال دخانیات در نهادهای دولتی از جمله کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، موسسات و شرکتهای دولتی و ... طبق موضوع ماده 18 قانون رسیدگی به تخلفات اداری ممنوع و از این پس جریمه های سنگینی به دنبال دارد.

این مقام آگاه گفت: اين مجازات ابتدا با اخطار كتبي بدون درج در پرونده استخدامي به وي اعلام مي شود كه در صورت بي توجهي به توبيخ كتبي با درج در پرونده استخدامي مجازات مي شود.

وي افزود: در غير اينصورت بر كسر حقوق و فوق العاده شغل با عناوين مشابه حداكثر تا يك سوم از يك ماه تا يك سال، مجازات مي شود.

نتایج رسمی انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه اعلام شد

Official results of elections of Commerce, Industries and Mines announced Urmia

                           

ارومیه نیوز// نجات سنگی با کسب 369 رای در بخش بازرگانی و محمدرضا رستمی با 354 رای از بخش صنعت و معدن حائزبالاترین آراء انتخاباتی شدند.

Urmia News / / save the stone with 369 votes in Business and Commercial Section Reza Rostami with 354 votes from the mining industry and the electoral votes were Hayzbalatryn.


از بخش بازرگانی به ترتیب آراء نجات سنگی با 369 رأی، سعید عبدالهی بازرگانی با 337، کیامرز کیهانفر با 319، فریدون همتی با 309، رحیم وهاب زاده با 308 و بهنام تاج الدینی با 274 رأی توانستند بیشترین آراء انتخاباتی را به خود اختصاص داده تا نمایندگان بخش بازرگانی باشند.
در بخش صنعت و معدن نیز محمد رضا رستمی با 354 رأی، حسین پاشایی با 302، علی اولاد دیلمقانیان با 299، صمد پورسلطانی با 293، میر رحیم عیسی زاده با 283، عبدالرضا مهدی زاده با 283، مهرداد سعادت دهقان با 278، رضا سواری با 269 و ترکمان غلامی با 260 رأی توانستند با اختصاص بیشترین آراء در بخش صنعت و معدن، نمایندگان تاجران و فعالین اقتصادی استان در بخش صنعت و معدن اتاق ارومیه شوند.

جعفرصادق اسکندری گفت: امیدوارم هیئت نمایندگان جدید اتاق بتوانند امور اتاق بازرگانی را به خوبی به گردش در آورده و تحولی نو در ادامه فعالیت اتاق ایجاد نمایند.

وی همچنین از مسئولان قبلی اتاق تقدیر نمود و مدیریت آنان را در طول تشکیل اتاق ارومیه بی همتا خواند.


این انتخابات از ساعت 8 صبح هجدهم اسفند ماه 89 آغاز شده و در 19 عصر همان روز با تمدید یک ساعته به پایان رسید.
در این انتخابات 53 درصد حائزین شرایط رأی هایء خود را به صندوق انتخابات اتاق ارومیه انداختند.
رئیس هیئت نظارت بر این انتخابات نیز در گفتگو با ارومیه نیوز افزود: هفتمین دوره  انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه با آرامش کامل و بدون هیچ شائبه ای برگزار شد که این نشان همکاری بخش اقتصادی با ارگانهای دولتی است.

انتخابات اتاق بازرگانی ارومیه به پایان رسید(4)

    Chamber of Commerce elections ended Urmia

   

ارومیه نیوز//  انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه امروز هجدهم اسفند ماه ۸۹  صبح از ساعت۸:۰۰ آغاز و ساعت ۱۹ عصر جاری به پایان رسید.

Urmia News / / election of Commerce, Industries and Mines, 89 March eighteenth Urmia today morning hours beginning 8:00 pm Age 19 now ended۰

در این انتخابات یک هزار و ۱۰۵ تجار و بازرگان حائز دادن رای بودند تا از بین ۳۰ کاندیدا ۱۵ نفر  را برای اداره امور اتاق بازرگانی ارومیه انتخاب نمایند.

این انتخابات قرار بود ساعت ۱۸ به پایان برسد که بنا به استقبال فعالین اقتصادی تا ساعت ۱۹ عصر  تمدید شد و اکنون به پایان رسید.

حضور بانوان تاجر در صف انتظار دادن رای در این انتخابات نیز قابل توجه بود.

بنا به آخرین آمار ارومیه نیوز بیش از ۵۰ درصد حائزین شرایط این انتخابات رای های خود را به صندوق رای انداخته اند.

گفتنی است تا ساعاتی دیگر نمایندگان انتخاب شده اعلام می شود.

.........................................................................................................

خانه تکانی شب عید(3)

  Cleaning eve

     

ارومیه نیوز// سنت حسنه خانه تکانی در آخرین روزهای سال از دیرباز رسم و آئین مردم ایران زمین بوده و است.

Urmia News / / good tradition of cleaning the last days of the year long tradition and faith and people of Iran is۰

 

امسال و در دولت دهم این رسم و آئین در بزرگترین تشکل اقتصادی و تجاری استان پر رنگ شد و به مورد اجرا گذاشته شد.

اربابان اقتصادی بخش خصوصی و کارخانه داران با نام نشان جهانی بنگاه اتاق بازرگانی دچار زلزله شدند و حاکمان با مطالعه بیش از هشت سال سابقه حکومت فعالین این بخش در اتاق ارومیه دریافتند که بی مناسبت نیست شب عید خانه تکانه جانانه ای صورت پذیرد تا تحولی باشد بر تجارت و اقتصاد استان و فرصتی باشد برای صاحبان صنعت، تولید و اقتصاد که قدم پیش بگذارند و سکان اداره امور اتاق بازرگانی را با شرکت گسترده و یک رنگ طی رقابتی سالم و منطقی وبا برنامه به دست گیرند.

اکنون وقت آن رسیده که دارندگان کارت های بازرگانی و مدیران عامل کارخانجات و شرکت های فعال در عرصه صنعت، اقتصاد، تجارت و معدن با بصیرت کامل وارد میدان عمل شوند و با عبرت از گذشته ناموفق دست اندرکاران اتاق و نگاه به آینده روشن برای رسیدن به هدف و اجرای قوانین و مقررات اتاق بازرگانی تلاش کنند.

حضور پررنگ در انتخابات هفتم هیئت نمایندگان اتاق که با رأی مستقیم و بدون واسطه تحقق می یابد موضوعی است که نشانه وجدان آگاه و علاقه مند به توسعه استان را رقم می زند تا مدیران دلسوز لایق، تحصیل کرده و با ایمان و آشنا به بازارهای جهانی بر اریکه اتاق بازرگانی تکیه زنند تا انشاالله وضع بهتری را شاهد باشیم.

حال اگر پانزده تن به عنوان هیئت نمایندگان بر روی صندلی های راحت و مبلمان لوکس اتاق نشستند باید بدانند که از این پس حتما از صاحبان تشکل ها و انجمن ها نیز دعوت شود تا یک دل و یک زبان به اعطلای اهداف اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران پایبند بوده و اتاق بازرگانی باید مرکز تجمع تشکل های مختلف از هر رده و صنفی باشند.

اولین روزنامه رسمی آذربایجان غربی "آراز" شد

 

   ۰The first official newspaper of West Azerbaijan become "Araz"۰ 

 

ارومیه نیوز// هيأت نظارت بر مطبوعات با تقاضاي تغيير ترتيب انتشار هفته‌نامه «آراز آذربايجان» به روزنامه موافقت كرد.

Urmia News / / Press Supervisory Board with the demand order changing publishing weekly "Araz Azerbaijan" newspaper agreed

 

مردم استان آذربایجان غربی مدت ها بود که منتظر چنین روزی بودند که صاحب روزنامه ای در استان باشند و اینک این آرزو پس از سپری شدن چندین سال برآورده شد.

بنابر اعلام "امید صیاح" مسئول مطبوعات اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان غربیُ آراز آذربایجان نخستین نشریه سه زبانه فارسی، ترکی و کردی که از سال 1385 هر هفته روزهای شنبه به طور مرتب منتشر می‌شود، به عنوان اولین روزنامه رسمی استان علام شد.

آراز آذربایجان با  زمینه فعالیت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و اقتصادی توانسته در دو جشنواره مطبوعات برگزار شده به عنوان نشریه برتر انتخاب شود و در جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور نیز در بخش سرمقاله رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

این نشریه در نوع خود یک نشریه بی‌بدیلی است که در چارچوب قانون مطبوعات خواسته‌های مردم را انعکاس می‌دهد و همواره ضمن ایجاد وحدت در بین اقوام مختلف از زبان و فرهنگ آذربایجان در کنار زبان رسمی کشور اقدام می‌کند.

گفتنی است تاریخ انتشار اولین روزنامه آذربایجان غربی مشخص نشده و به محض اعلام مسئولین، ارومیه نیوز تاریخ رسمی انتشار این روزنامه را اعلام خواهد کرد.(ادامه خبر در ادامه مطلب)

"ارومیه نیوز برای این روزنامه ابراز خرسندی نموده و آرزوی موفقیت دارد."

(۱۸/۱۲/۸۹   ۱۴:۴۲)

..................................................................................................................

ادامه نوشته

استقبال بی نظیر فعالان اقتصادی  از انتخابات اتاق ارومیه(2)

Unique entrepreneurs welcome the election of the Chamber of Urmia 2

 

ارومیه نیوز// هم اکنون فعالان اقتصادی  و تاجران استان آذربایجان غربی با حضور چشمگیر  خود، در انتخابات اتاق بازرگانی رأی های خود را به صندوق های آراء می اندازند.

Urmia News / / now entrepreneurs and traders in Western Azerbaijan province, with its overwhelming presence in the Chamber elections their vote to throw the vote boxes۰

 

به گزارش خبرنگار "ارومیه نیوز"، امروز بازرگانان، تاجران و فعالان اقتصادی  آذربایجان غربی  از مشغله فکری برخوردارند چراکه  نمایندگان خود را برای حضور در اتاق‌ بازرگانی و صنایع استان انتخاب می‌کنند.

امروز 18 اسفند 89 شور و ذوق در اتاق بازرگانی حاکم است چراکه روز مهمی برای اقتصاد استان است.

اکنون که تنها شش ساعت از آغاز انتخابات گذشته  بیش از دویست فعال اقتصادی برای دادن رأی به اتاق آمده اند تا با حضور خود اعلام آمادگی برای حمایت و گسترش تجارت استان اعلام نمایند.

گفتنی است: در هفتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه از مجموع 30 کاندیدای داوطلب، شش نفردر حوزه بازرگانی و نه نفر در حوزه صنعت و معدن انتخاب خواهند شد.

گزارش لحظه به لحظه انتخابات اتاق  بازرگانی در ارومیه(1)

Reports minute chamber elections in Urmia   1

ارومیه نیوز// انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه امروز صبح از ساعت 8:00 با حضور رئیس و اعضاء هیئت نظارت بر انتخابات اتاق ارومیه آغاز شده است.

Urmia News / / election of Commerce, Industries and Mines of Urmia 8:00 this morning attended by Chairman and Board of Election Observation Room Urmia started۰

 

به گزارش خبرنگار "ارومیه نیوز"، با باز شدن درهای اتاق بازرگانی جمعی از فعالان اقتصادی استان پس از تأئید هیئت نظارت رأی های خود را بر صندوق های آراء انداختند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق ارومیه در گفتگو با "ارومیه نیوز" اظهار داشت: این انتخابات همزمان با 10 استان در کشور برگزار می شود که در آذربایجان غربی نیز از ساعت 7:00 صبح با مستقر شدن هیئت نظارت با حضور نمایندگان استانداری و فرمانداری ارومیه، تعرفه های رأی دادن ساعت 8:00 صادر شد.

جعفرصادق اسکندری افزود: در این انتخابات یک هزار و 105 تجار و بازرگان حائز رأی دادن هستند تا از بین 30 کاندیدا، 15 تن برگزیده شوند.

(۱۸/۱۲/۸۹ ..۹:۰۰ صبح)

..............................................................................................................

بازرگانی آماده برگزاری انتخابات فردا اتاق ارومیه است

Business organizations in Western Azerbaijan is prepared to hold elections in Urmia Room

ارومیه نیوز// رئیس سازمان بازرگانی استان آذربایجان غربی گفت: سازمان بازرگانی آماده برگزاری انتخابات صحیح و بدون خدشه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه است.

Urmia News / / Head of West Azerbaijan province, said Business: Business organizations prepared to hold proper elections and sound of Commerce, Industries and Mines has Urmia۰

 

جعفرصادق اسکندری در گفتگو با "ارومیه نیوز" اظهار داشت: هفتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه همزمان با 18 اسفندماه سال جاری از ساعت هشت صبح الی 18 عصردر محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه برگزار می شود.(ادامه در ادامه مطلب)

ادامه نوشته

اعلام محدوده  ترافیکی عیدانه در ارومیه

Ydanh traffic area declared in Urmia

 

ارومیه نیوز// از امروز تا آخر سال 89 هیچ فردی نمی تواند با خودروی شخصی خود وارد خیابان امام شود.

Urmia News / / end of 89 years from today no one can enter with your personal car to Emam Ave۰

 

در پی اطلاعیه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان ارومیه در معابر منتهی به خیابان امام  ارومیه محدوده ترافیکی اعلام شد.

این محدوده ترافیکی تا 29 اسفند ماه امسال ادامه دارد.

گفتنی است در شب چهارشنبه سوری که همان سه شنبه شب آخر سال  همزمان با 24 اسفندماه 89 نیز احد ناسی نمی تواند از صبح ساعت 8:30 تا 20:30 وارد خیابان امام شود البته تاکسی و اتوبوس و ماشینهای اداری و ماشینهای انتظامی و آتش نشانی و آمبولانس و ... استثنا هستند.